Dzień: 23.12.2024r. Imieniny: Dagoberta, Dagny, Iwony, Jana,…

Aktualności

Kolejna kampania Nadleśnictwa

Przez 18 miesięcy będziemy mówili do Was: Lasy robią klimat! W ramach kampanii zobaczymy m.in. cykl billboardów i filmy w telewizjach, zostanie również otwarta nowoczesna sala edukacyjna dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, dla Seniorek i Seniorów!

Kampania oparta jest na czterech filarach tematycznych, poruszać będzie kwestie zmian klimatycznych, problemów z wodą, zwrócimy uwagę na to, że każdy z nas korzysta z lasów, drewna i pracy leśników.

To co najważniejsze i to co jest wspólne dla naszych kampanii to to, że przekaz kierujemy do różnych grup wiekowych. Inaczej będziemy mówili do dzieci i młodzieży, inaczej do dorosłych. Wszystko po to, żebyśmy wspólnie zmieniali sposób myślenia i jeszcze bardziej dbali o środowisko w którym żyjemy. I w skali gminy i w skali świata – zaznacza prowadzący kampanię zastępca nadleśniczego Nadleśnictwa Oborniki Jarosław Bator.

Kampanię rozpoczęła akcja billboardowa. Pierwsze plakaty pojawiły się już w Obornikach i pod Szamotułami przy drodze krajowej nr 11 oraz wojewódzkich 178 i 185. Na pierwszym z nich zachęcamy by poczuć #rodzinnyklimat. A najlepiej można to zrobić po prostu … w lesie. Warto dostrzec jako olbrzymie znaczenie mają wspólne, rodzinne spacery do lasu. To nie to samo co wędrówka po parku czy miejskimi uliczkami. Kontakt z przyrodą poprawia nasze samopoczucie, łagodzi wszelkie napięcia i stresy i wzmacnia więzi rodzinne. Lasem można się po prostu zachwycić.

Za działania w pierwszej edycji kampanii „Windą do lasu” Nadleśnictwo Oborniki otrzymało dwie nagrody na V Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 celów” – drugie miejsce w kategorii „Samorządy” oraz nagrodę publiczności. Ponadto nasza praca została doceniona na szczeblu krajowym. Otrzymaliśmy EKOLAUR – najwyższą nagrodę przyznawaną przez Polską Izbę Ekologii w kategorii Edukacja Ekologiczna. Wszystkie działania pierwszej edycji kampanii, która trwała od początku 2018 roku do połowy 2019 r. dotarły do blisko 100 tysięcy odbiorców. Dziękujemy, że byliście z nami!

Kampania pierwszej i drugiej edycji projektu jest finansowana ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Druga odsłona działań leśników potrwa do połowy 2022 roku. Koniecznie śledźcie nasz profil na Facebook’u, żeby być na bieżąco.

 

(tekst: Jarosław Bator, zastępca Nadleśniczego ds. rozwoju w Nadleśnictwie Oborniki)