Dzień: 22.12.2024r. Imieniny: Balbiny, Beaty, Bożeny, Drogomira,…

Aktualności

Dziadkowie na zakupach w internecie

Czego szukają? Sprawdzamy. Przybywa seniorów, którzy decydują się na zakupy w sklepach internetowych.Z analizy przygotowanej przez serwis Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie zakupami w sieci wśród osób powyżej 65 roku życia w ciągu roku wzrosło o 12%.

Wśród klientów sklepów internetowych zdecydowanie przeważają kobiety.

Widok babci porównującej oferty za pomocą aplikacji Ceneo.pl czy dziadka robiącego zakupy w sklepie internetowym przestaje dziwić. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu, kiedy sklepy internetowe, podobnie jak stacjonarne, organizują wyprzedaże. 

Które kategorie cieszą się największym zainteresowaniem?

Z analizy serwisu Ceneo.pl wynika, że były to damskie torebki. W porównaniu do ubiegłego roku zainteresowanie tą kategorią wzrosło wśród seniorów o ponad 700%. Na kolejnym miejscu znalazła się kategoria Smartfony a podium zamknęła kategoria z telewizorami. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety (czwarte miejsce w rankingu) i kotłami (piąte miejsce w rankingu). 
Na szóstym miejscu w rankingu znalazły się sukienki, a na siódmym lodówki. Zestawienie zamykają kategorie takie jak zegarki, samochody osobowe i pralki, które zajęły kolejno miejsca ósme, dziewiąte i dziesiąte.

Cieszymy się, że coraz więcej seniorów chętnie porównuje oferty sklepów za pomocą Ceneo.pl. W naszej ocenie wzrost w tej grupie wynika nie tylko z coraz większej dostępności do nowych technologii czy internetu, ale również z faktu, że starzejemy się jako społeczeństwo. Ten trend wzrostowy będzie się utrzymywał – powiedział Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl.

Które kategorie zanotowały największe rekordy popularności?

Największa porównywarka cenowa w Polsce sprawdziła też, które kategorie odnotowały rekordowy wzrost zainteresowania w porównaniu do ubiegłorocznych wyprzedaży.
Poza wspomnianymi torebkami, największą uwagą seniorów cieszyły się produkty z takich kategorii jak sukienki (wzrost o 150%) i roboty kuchenne (wzrost o 45%).

 

Źródło