Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym jeszcze łatwiejsze
- Uproszczony formularz oraz wyszukiwarka spraw – to nowe ułatwienia w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.
- Wystarczą tylko cztery kroki i wizyta w urzędzie skarbowym umówiona.
- Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz SMS-em, a dzień przed spotkaniem KAS przyśle Ci również przypomnienie o wizycie.
Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika.
„Ułatwia to załatwianie spraw i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Teraz jeszcze prościej
Strona rezerwacyjna ma nową szatę graficzną oraz uproszczony formularz umawiania wizyty dostępny na podatki.gov.pl.
Teraz umówisz wizytę w czterech prostych krokach:
- Wybierz województwo oraz urząd.
- Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić.
- Wybierz datę i godzinę wizyty.
- Podaj dane kontaktowe.
Jeśli chcesz szybko odnaleźć rodzaj sprawy, którą masz zamiar załatwić w urzędzie, możesz skorzystać z wyszukiwarki spraw.
Statystyki, SMS-y i ankiety
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już blisko 4,3 mln wizyt, z czego 222,5 tys. w województwie wielkopolskim. Klienci najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi.
Od niedawna działa także usługa powiadamiania SMS-em o umówionej wizycie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
W urzędach skarbowych trwa też badanie opinii na temat obsługi. Każda osoba, która umówiła wizytę przez internet i podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS chce pozyskać opinie i wskazówki, co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom.